No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

AIV – Air Induction Valve – czym dokładnie jest?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2022-10-26
w Poradniki
0 0
0

AIV, czyli Air Induction Valve to element układu dolotowego, który reguluje dopływ powietrza do komory silnika. Jest to bardzo ważna część, ponieważ odpowiada za optymalne przepływy powietrza, a tym samym za wydajność i moc silnika. AIV pełni też funkcję filtra, chroniąc silnik przed zanieczyszczeniami.

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest AIV – Air Induction Valve?
  • Air Induction Valve – zastosowanie
  • Budowa AIV – Air Induction Valve

Czym jest AIV – Air Induction Valve?

AIV – Air Induction Valve jest to element, który można znaleźć w układzie dolotowym silnika. Jego zadaniem jest regulacja przepływu powietrza do komory spalania. AIV jest często stosowany w silnikach z zapłonem samoczynnym, ponieważ umożliwia on lepsze wykorzystanie mieszanki paliwowej. W porównaniu do silników z zapłonem iskrowym, mają one lepszą efektywność i mniejsze emisje spalin.

AIV może być również stosowany w silnikach o zapłonie kompresji. W tym przypadku pełni on funkcję zaworu dźwigającego, który otwiera i zamyka kanał dolotowy. W ten sposób reguluje on przepływ powietrza do komory spalania. AIV jest ważnym elementem układu dolotowego silnika. Jego zadaniem jest regulacja przepływu powietrza do komory spalania. Dzięki temu można uzyskać lepsze wykorzystanie mieszanki paliwowej i efektywność silnika.

Air Induction Valve – zastosowanie

Air induction valve to urządzenie, które służy do wprowadzania powietrza do komory silnika spalinowego. Jest to bardzo ważna część silnika, ponieważ bez niej silnik nie mógłby pracować. Air induction valve jest zwykle umieszczony z tyłu silnika, a powietrze jest doprowadzane do niego przez kanały wentylacyjne. Air induction valve ma wiele zastosowań. Służy do regulacji przepływu powietrza do komory silnika, a także do jego oczyszczania. Dzięki temu urządzeniu można także dostosować pracę silnika do warunków atmosferycznych, takich jak temperatura i wilgotność.

Budowa AIV – Air Induction Valve

Budowa AIV jest bardzo prosta. Składa się z korpusu, zaworu oraz przewodów powietrznych. Korpus jest wykonany z lekkiego i wytrzymałego aluminium, a zawór z elastycznego i odpornego na wysokie temperatury materiału. Przewody powietrzne łączą AIV z komorą silnika.

Prawidłowa praca AIV jest bardzo ważna dla silnika. Nieprawidłowe działanie może powodować wiele problemów, takich jak: spadek mocy, słabsza wydajność, większe spalanie, a nawet awarie. Dlatego też tak ważna jest regularna kontrola i ewentualna wymiana tego elementu.

Poprzedni artykuł

AIS MOTOR – Automatic Idle Speed Motor – definicja pojęcia

Następny artykuł

AK – Automatische Kupplung – czym jest?

Następny post
AK - Automatische Kupplung - czym jest?

AK - Automatische Kupplung - czym jest?

Akcyza na LPG - czym jest?

Akcyza na LPG - czym jest?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo